LDV Maxus

rottierood/saluma

LDV Maxus

Berichtdoor rottierood/saluma » Za 21 Apr 2012, 11:33

Deze topic start ik met mijn bestelbus.
Het is een LDV Maxus 2.5 CDI 16V.
Ik heb deze bus voor m'n werk (schilder) en tot nu toe bevalt hij mij prima.
Het wagenpark van ons bestaat alleen maar uit Opels (3 Combo's ,1 Movano en een Astra)en ik ben de enigste met een ander merk.

Het merk LDV kwam uit Engeland en werd daar ook gebouwd.In 2007 werd er een nieuw concept gemaakt,maar door geldgebrek kwam er een einde aan.
LDV heeft diverse merken angesproken om het verder af te bouwen maar niemand zag daar brood in.
Totdat er een Russische magnaat er 180 miljoen in stak om LDV verder te helpen.En inderdaad,de Maxus werdt een feit.
Een paar uitvoeringen kon je bestellen.Een normale bus,een semiverhoogde en een verhoogde en verlengde uitvoering en een pickup.
In Engeland werden de bussen omgebouwd voor de politie,ambulance en brandweer.Ook de Royal Mail zag de Maxus wel zitten.
Maar eind 2009 begin 2010 werd LDV failliet verklaard door tegenvallende verkoopcijfers.
Het hele zaakje,maar dan ook echt alles werdt verkocht aan China die verder gaat onder de Weststar LDV.

Mijn bus is nu bijna 4 jaar oud en heeft mij nooit langs de kant van de weg laten staan.Uiteraard waren er wat kleine kinderziektes,maar die werden,ondanks de failliet verklaarde fabriek,verholpen door de verkoopdealer.
Er zit een motor in van de Chrysler Voyager,dus dat zit wel goed.
De electronica is afkomstig van Deawoo,de deurknopjes komen uit de Opel Astra F en G,het onderstel is van DAF en de rest van Leyland zelf.

Het klokkespel zit centraal gelegen in het dashboard wat kosten moet besparen om de bus in bijvoorbeeld Nederland te laten rijden.Het stuur moet immers aan de linkerkant zitten!
Van m'n werkgever heb ik een paar mooie LM velgen gekregen en dat geeft hem net een beetje meer aanzicht.
Verder heb ik er een camera achter aangebracht,gezien ik veel in Amsterdam zit.Erg handig!
Maar goed,hier zijn wat foto's van mijn LDV Maxus................

groetjes Marcel

Beheerder
Beheerder

Re: LDV Maxus

Berichtdoor Beheerder » Zo 22 Apr 2012, 23:02

hmm, nooit van het merk gehoord. Ook is er in dit forum geen aparte rubriek voor aangemaakt. Valt dus inderdaad onder de overige merken.

Wel apart om de tellers in het midden te zien, maar inderdaad wel een slimme manier als de auto met zowel links als rechts-gestuurd geleverd moest worden.

De auto is dus opgebouwd vanuit meerdere merken, maar als je iets nodig hebt moet je wel net weten bij welk merk je dit kan halen.
Verder nette wagen, ziet er goed uit.

rottierood/saluma

Berichtdoor rottierood/saluma » Ma 23 Apr 2012, 04:22

LDV is eigenlijk niets anders dan LeylandDafVans.En het rijdt geweldig.Hij is best wel wendbaar en snel en zelfs mijn vrouw rijdt er zo mee weg.

Onderdelen komen bij Multiparts vandaan.Deze groothandel leverd voor een hoop merken de onderdelen.
Motorisch is het dus Chrysler.

rottierood/saluma

Berichtdoor rottierood/saluma » Za 01 Feb 2014, 21:09

Helaas heb ik vanavond afscheid moeten nemen van de LDV Maxus.
Ik ben sinds november 2013 ontslagen.De bedoeling was dat ik gewoon weer terug kon komen,maar mijn baas wilde geen vaste aanstelling meer geven.Hij wil alleen maar met Flexwerkers aan de gang.Dus ook ik zou dus als Flexwerker weer terug kunnen komen.
Nee dus. Ik ga me eigen niet 'verlagen' tot een Flexwerker.Daarvoor ben ik tetrots op m'n vakmanschap.

Het is gevoelsmatig.Er zal natuurlijk niets aan een Flexwerker mankeren,maar ik heb er dan geen gevoel van bedrijfsgebonden zijn.En al helemaal als je er al ruim 9½ jaar gewerkt heb,en je moet je dan verlagen naar een uitzendkracht.

Dus deze avond mijn gereedschappen opgehaalt,de sleutels ingeleverd en m'n maatje (LDV) bedankt voor zijn veilige en heerlijke kilometers.

pffffffffffff dit is niet leuk!

Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » Za 01 Feb 2014, 21:29

Kan je mening helemaal delen. Verlagen tot een flexwerker terwijl je je vak verstaat kan niet goed voelen.

rottierood/saluma

Berichtdoor rottierood/saluma » Za 01 Feb 2014, 21:51

Nee inderdaad.Het voegt niet met mijn persoonlijkheid.Ik ben ruim 27 jaar schilder,al die tijd gewoon in dienst geweest,en wordt krijg ik een 'voorstel' om Flexwerker te worden.
Dan zak ik behoorlijk naar beneden in mijn persoonlijke gevoelens.

wcxabyo

Berichtdoor wcxabyo » Do 07 Mei 2015, 05:30

Hey , mijn naam is Jacques en ik rijd met een chrysler sebring convertible , dat volledig is aangepast ,????

Terug naar “Overige merken”